Rapporter om skade hos en ansatt
Her kan du raskt og enkelt melde om skade eller sykdom hos dine ansatte.
Eyr - en del av helseforsikringen
Tenk på at i deres forsikring inngår Eyr-appen som gir deg rask og enkel tilgang til allmennlege og psykolog. Denne tjenesten er kostnadsfri og kan brukes uten å melde inn sak via forsikringen.
Er du usikker på hvordan du benytter den se EYR «Kom i gang Guiden» som ble sendt ut til bedriften når dere tegnet forsikringen hos oss.
Appen kan enkelt lastes ned fra App Store eller Google Play.
Registrere skade
Det finnes 2 måter å registrere skade, men det er vanligst at det er HR/Leder som registrerer skaden inn til Avonova Helseforsikring, hvis det ikke er avtalt Direkteregistrering.
Hør med din leder eller se i deres gruppeavtale hva som gjelder for deres avtale. Forsikringen omfatter ikke akuttmedisinsk behandling som må vurderes og behandles innen 3 dager.
For mer informasjon les Vilkår for Avonova Helseforsikring.
Saker behandles hverdager mellom kl 08.00 og 16.00.
Direkte registrering
Hvis din bedrift har tegnet Avonovas helseforsikring med den forutsetning at du som ansatt selv kan rapportere skaden, må du bruke denne lenken >>>
Vær oppmerksom på at Avonova ikke behandler saker som mottas via direkte varsel hvis din bedrift har tegnet helseforsikring med den forutsetning at varselet må skje via leder / HR / veileder.
Hva skjer nå?
Behandlingskoordinator hos Avonova kontakter den ansatte for å få mer informasjon om saken. Dette gjøres ved å sende en SMS til den ansatte med en lenke til Avonovas skademeldingsapp.
Når et krav fra den ansatte er fremmet, foretar våre saksbehandlere en vurdering av saken. Denne vurderingen finner vanligvis sted innen 24 timer (kontortid) fra det tidspunktet varselet ble sendt til oss.
Noen ganger må vi innhente tilleggsinformasjon fra arbeidsgivere og tidligere helseinstitusjoner med samtykke fra den ansatte.